tiistai 14. helmikuuta 2012

Paikoillanne, valmiit, hep! - Auf die Plätze, fertig, los!

Apuaah, nyt alkaa jo jännittää! Eilen illalla tuli Emiratesilta viesti puhelimeen, että muistathan lentosi huomenna. Mitenkä voisinkaan unohtaa..?!! Mä oon keränny tässä varmaan 2 kk roinaa tuota reissua varten, joten toivottavasti kaikki on nyt koossa ja muistan vielä ottaa kaiken mukaankin.

Keskiviikkona täällä!
Ajattelin pärjätä hyvinkin tuolla mun 65 litran rinkalla ja toivon, että se ei missään vaiheessa tule läheskään täyteen, niin sitä on sitten helpompi kantaa. Ajattelin nuukailla vaatteiden kanssa ja ostaa paikan päältä enemmän sit tarvitsemiani toppeja, mekkoja yms., kun ne kuitenkin ovat siellä halvempia. Täytyy kyllä sanoa, että vähän harmitti jättää joitakin vaatteita rekkiin näissä Münsterinkin alennusmyynneissä. No, säästyipähän nekin pennoset!

Tänään siis lähtee illalla lento Düsseldorfista ensin Dubaita kohti, jossa on kolmen tunnin välilasku, ja sen jälkeen matka jatkuu Bangkokiin, jossa olen perillä keskiviikkoiltana. Suvarnabhumin lentokenttä on about 30 kilometrin päässä Bangkokin keskustasta, joten otan siitä sitten junan tai bussin keskustaan, missä sit tavataankin Marin ja Annan kanssa. Toivottavasti tämä matkustaja on siinä vaiheessa väsynyt, mutta onnellinen ja yhtenä kappaleena.

Tuhat ja yksi asiaa, jotka voin unohtaa kotiin.
Mä otan mun missioksi lukea kaikkea muuta kuin koulukirjoja tuossa loman aikana. Kävin ostamassa täältä mukaan matkalukemisiksi Leijapojan, koska Tuhat loistavaa aurinkoa oli yks parhaimmista mun lukemista kirjoista ikinä ja oon kuullu, että tämä ois jopa parempi. Toiseksi valikoitui Eat Pray Love, jonka ostin saksaksi, että pysyisi sekin kieli vähän päässä tuon matkan aikana. Nykyään sen kanssa on jo niin paljon helpompaa, että en haluaisi mennä taaksepäin! Mutta tosiaan, jos nuo saan luettua, niin ostellaan matkalta sit lisää.

Ja hei, tässä sit pientä lääkearsenaalia reissuun. Löytyy niin särky-, ripuli- kuin allergialääkkeetkin, laastarit, käsidesit, maitohappobakteerit ja kaikkein tärkeimpänä tietty beetakaroteenit, että sais brunaa pintaan! Ja vaikka mitä muuta.. toivotaan, että ei tule tarvetta käyttää näitä. Ja taas tuntuu, että mulla on tuhat ja yksi asiaa, jotka pitäis tehdä: skannailla passi &viisumi sun muuta mailiin ja pistää mailia vähän kaikille erinäislle henkilöille, juosta vielä ostamaan lisää saldoa Saksan liittymään, viedä pyörä varastoon, syödä jääkaappi tyhjäksi ja soittaa vielä äiskälle, jos se vaikka vastaisi. Aina se lähdön hetki on tällainen! Onneksi lento lähtee vasta illalla , niin sain nukkua kunnon yöunet ja kerkeän panikoida vielä tämän päivää. Yritän kirjoitella sieltä reissun päältäkin kuulumisia, mut saa nähdä jaksanko rueta kuvien kanssa sähläämään, vaikka ne varmaan ois just kaikkein kivoimpia. 

1 kommentti:

  1. En tiennytkään, että ostit ton Syö,rukoile ja rakasta kirjan saksaksi, oot kyllä kova mimmi. :)
    PS. En tuu kattoon tännekään 2kk. :D

    VastaaPoista